vertrek - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Arend en koen Bonnet - WaarBenJij.nu vertrek - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Arend en koen Bonnet - WaarBenJij.nu

vertrek

Blijf op de hoogte en volg Arend en koen

01 Januari 1970 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Eindelijk was het dan 31 oktober me vader en ik gingen naar nieuw-zeeland toe. om 10 uur gingen we richting schiphol waar we uitgezwaaid werden door me moeder,broer,schoonzus en kids.

we vertrokken om 13.30 uur dan ook echt. eerst dachten we dat we alleen een tussen landing te hebben op taipei maar het bleek dat we ook nog zouden stoppen op bangkok en in Melbourne.

in bangkok en melbourne hadden we een stop van ongeveer 1 uur. in taipei zouden we een stop van ongeveer 10 uur hebben

helaas duurde het al 2 uur om voorbij de douane te komen en moesten we 3 uur van te voren weer op het vliegveld zijn dus bleef er nog maar 5 uur over om iets te zien. nadat we geinformeerd hadden hoelang de busrit zou duren naar taipei centrum besloten we maar iets anders te gaan doen want het was 1 uur heen en 1uur terug rijden. ons werd aanbevolen om naar de tai mall te gaan. dit bleek een groot warenhuis met alleen maar kleding, parfum en eten te zijn. hier waren we dus ook weer snel uitgekeken en besloten we een stukje rond te gaan lopen. toen het donker werd besloten we terug te gaan naar de luchthaven, alleen waar was die bus halte nou toch gebleven die we moesten hebben. we besloten het te vragen bij het politie bureau en een agente bood ons aan om ons naar de bushalte toe te brengen. met de politie als gids voorop liepen we door het stadje naar de juiste bushalte.

aangekomen op het vliegveld moesten we nog ruim 3 uur wachten.

na nog een langevlucht kwamen we op 2 november rond 18.30uur aan in nieuw-zeeland. waar het avontuur dan echt zou beginnen. aangezien we wandelschoenen mee hadden wou de douanebeambten onze tassen nakijken. het bleek dat onder mijn normaale schoenen te veel moder zat en die gingen ze dus eerst voor me wassen voor ik het land in mocht. uiteindelijk waren we in nieuw-zeeland en de eerste verrassing hadden we al bij de auto ophalen, dit bleek niet op het vliegveld te zijn maar ergens anders, gelukkig reden er wel shuttel busjes.

uiteindelijk hadden we onze auto dan en konden we naar ons hostel gaan.

• 03 November 2016 - 13:41

Alexander:

Hoi, Lieve pappa en broer.

Super leuk dat jullie toch een reis verslag bijhouden.

Ben heel benieuwd naar al jullie avonturen.

Heb stiekem mijn e-mail adres aan de mailinglijst toegevoegd en ook vast die van mamma. :)

We kijken uit naar jullie nieuwe avonturen.

Veel liefs van ons allemaal.

xxx

Je grote broer

• 04 November 2016 - 09:05

Esther:

Super leuk!

Ideaal dat je schoenen weer schoon zijn. Geniet er van en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.

Xxx