dag 4 & 5 - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Arend en koen Bonnet - WaarBenJij.nu dag 4 & 5 - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Arend en koen Bonnet - WaarBenJij.nu

dag 4 & 5

Blijf op de hoogte en volg Arend en koen

07 November 2016 | Nieuw Zeeland, Napier

de 4e reisdag hebben we sochtends rustig aan gedaan. eerst zijn we weze kihken of er nog een band in het naastgelegen dorp was maar helaaswas hier alles dicht en moesten we savonds wel terug rijden naar upper hutt. we zijn overdag eerst wezen kijken bij een zweefvliegveld maar dit lag er verlaten bij. het gras stond zo hoog dat het leek alsof er al maanden niemand meer was geweest. toen we weg reden van het veld zagen we wel iemand langs rijden met een aanhanger maar hij bleek biet naar dit veld onderweg te zijn.
omdat hier verder niks te doen was besloten we een rondje te gaan rijden. er zouden zeehonden in de buurt moeten zijn dus navigatie er bij en opzoeken maar. helaas kende de navigatie het niet en moesten we alles op de kaart doen.
de weg er naar toe was prachtig tussen de heuvels door en mooie uitzichten. alleen toen we op de plek van bestemming aankwamen bleken we ergens een kruising verkeerd te hebben genomen en 50 km de verkeerde weg gereden. omkeren en terug naar de juiste weg. de tank gaf inmiddels aan dat we nog 180km konden rijden. genoeg om de juiste weg ook te rijden. halverwegen vroegen we aan een lokaal iemand of we goed zaten maar deze man vertelden ons dat we helemaal verkeerd zaten en wees een plek aan op de kaart waar we volgens hem zouden zijn. we besloten toch door te gaan want het was al te laat om weer om te keren. later bleek dat we wel op de juiste weg zaten. aan het eind van de weg kwamen we bij de zee uit met een mooi uitzicht maar helaas geen zeehonden. na een beetje uitgezwaaid te zijn aan de kunst omkeren en weer naar de bewoonde wereld. ondertussen werd ik steeds banger dat we het niet zouden halen aangezien het lampje voor het tanken al enige tijd aanstond. uiteindelijk kwamen we een tankstation tegen en de auto gaf aan dat we nog 45km konden rijden.

hierna zijn we doorgereden naar upper hutt. hier weer een overnachting gedaan en de volgende dag eerst de band laten maken. toen de band gemaakt was zijn we naar napier gereden. bij napier hebben we even door het dorpje gelopen omdat dit bekend staat om ze ardeco stijl qwa bouwen van huizen. nog even een rondje langs de kust en opnaar de suppermarkt om avond eten te kopen. inmidels ging de zon bijna onder en reden we naar een hoog punt om de zonsondergang te bekijken maar hier waren we helaas net te laat voor. dan maar naar het hostel en slapen.