dag 17 - Reisverslag uit Franz Josef/Waiau, Nieuw Zeeland van Arend en koen Bonnet - WaarBenJij.nu dag 17 - Reisverslag uit Franz Josef/Waiau, Nieuw Zeeland van Arend en koen Bonnet - WaarBenJij.nu

dag 17

Blijf op de hoogte en volg Arend en koen

19 November 2016 | Nieuw Zeeland, Franz Josef/Waiau

vandaag zijn we vanaf greymouth naar de franz joseph gletsjer gereden. toen we hier een helikopter vlucht wilde boeken was het helaas te slecht weer. uiteindelijk had me vader weer mazzel want we gingen maar een stuk lopen tot bijna bij de gletsjer. de tijden die op alle bordjes zijn qwa loop afstand kunnen wij ongeveer 20% afhalen aangezien deze tijden op slenter tempo zijn genomen.ondanks dat was het toch nog 2 uur lopen.
het weerklaarde op dus wij terug voor een rondvlucht maar helaas het was nog te bewolkt. en misschien zou het de volgende dag in de ochtend beter zijn. wij opzoek naar een slaapplaatsmaar alles was voor de normale prijzen al volgeboekt. dan maar even het weer na kijken voor morgen. de voorspellingen waren niet echt goed. werd alleen maar regen verwacht. dan zou de vlucht ook niet door gaan dus helaas de gelikopter vlucht ging niet door en zijn we die avond nog verder gereden.
de volgende bestemming was alexandra waar ik zou gaan zweefvliegen. dit was nog te ver om in 1 keer te rijden dus hebben we bij een informatie centrum een overnachting laten boeken in haast. de reseptie zou over 2 uur dicht gaan en het was 1,5 uur rijden. deze tijd is wel als je gemiddeld 100km/h rijd. op rechte wegen is dit wel te halen maar alle wegen in Nieuw-Zeeland zitten vol met kronkels. dus wr was wel een beetje haast bij het rijden van de route. ik heb het eerste deel gereden en toen ik moe werd heb ik het over gegeven aan me vader. al snel lag ik te slapen op de bijrijders stoel tot ik opeens wakker werd van een harde klap en de auto die op stuiterde. ik d8 meteen dat is weer een lekke band. wat er gebeurd was? de brug bealoot opeens over te steken of we zaten gewoon te ver naar links wat mij logischer lijkt. snel bend verwisselen en weer door want we moesten optijf zijn voor het hostel in haast. inclusief de auto naar een veiligere plek rijden, kofferbak uitruimen wiel vervangen en weer in te ruimen hebben we 10 minuten over gedaan. toch maar wat meer gas geven om de verloren tijd weer in te halen. we kwamen mooi optijd aan en de persoon bij de receptie keek zelfs verbaast op dat we er al waren want we zouden het in een record tijd gereden hebben volgens haar.

  • 22 November 2016 - 23:14

    Arend En Koen Bonnet:

    We willen meer verhalen! Je schrijft trouwens boven verwachting leuk! Nu maar hopen dat ze daar geen flits palen hebben

  • 22 November 2016 - 23:16

    Arend En Koen Bonnet:

    Oeps ben als beheerder ingelogd. Groetjes je broer xxx

  • 22 November 2016 - 23:22

    Esther:

    Echt heel leuk om weer te lezen wat jullie allemaal beleven! Geniet er nog maar lekker van, jullie zijn alweer over de helft! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef/Waiau

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2016

dag 17

09 November 2016

dag 6&7

07 November 2016

dag 4 & 5

01 Januari 1970

dag 15

01 Januari 1970

dag 16
Arend en koen

Actief sinds 02 Nov. 2016
Verslag gelezen: 969
Totaal aantal bezoekers 5252

Voorgaande reizen:

02 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: