dag3 - Reisverslag uit Picton, Australië van Arend en koen Bonnet - WaarBenJij.nu dag3 - Reisverslag uit Picton, Australië van Arend en koen Bonnet - WaarBenJij.nu

dag3

Blijf op de hoogte en volg Arend en koen

01 Januari 1970 | Australië, Picton

vandaag gaan we de overtocht maken van het zuider eiland naar het noorder eiland. de overtocht duurt ongeveer 4 uur.
de eerste boot die ging pas om 14uur en moesten om 13 uur al aanwezig zijn.
in picton zelf was er niet veel te doen was ons verteld dus besloten we maar een rondje te gaan rijden opzoek naar een leuk uitzicht punt.
we stopte op een punt waar we een mooi uitzicht hadden over de bay. hier was nog een smal weggetje wat verder naar boven kronkelde. dit pad leek ons wel leuk en besloten hier maar verder te gaan. het was al snel duidelijk dat hier weinig toeristen kwamen aangezien er grote gaten in de weg zaten en stukken in het midden van de weg waren weggespoeld. deze weg hebben we gevolgd tot het 12 uur was en zijn toen maar omgekeerd omdat we om 1 uur bij de veerboot moesten wezen.

na nog een paar inkopen gedaan te hebben voor de lunche en ontbijt zijn we naar de veerboot gegaan. het begin van de overtocht was heel mooi tussen de bergen door. het laatste stuk was over open zee. dit gaf mooi de gelegenheid om me reisverslag weer bij te werken.

na de overtocht zijn we eerst naar de garage gereden waar de nieuwe band aanwezig was maar helaas ze waren dicht.
aangezien we geen overnachting geboekt hadden zijn we op goed geluk maar gaan rijden. het motel wat we tegen kwamen koste $140 dit vonden we te duur dus zijn verder gegaan.
ongeveer 20km verder kwamen we een hostel tegen. hier was eerst niemand aan wezig maar na een telefoontje kwam de eigenaar er meteen aan. de eigenaar herkende de afbeelding op me trui en vroeg meteen of ik in het volgende dorp ging zweefvliegen.
de volgendedag zou ik er wel gaan kijken en als het mogelijk zou zijn ook gaan vliegen.